At tænke udefra og ind

Så er lederteamet i Itadel med ét slag komplet. Britta Bech er kommet ombord som Chief Operating Officer i september, og Filip Boutrup Andersen er startet som Chief Commercial Officer den 1. november. De tager en masse energi, drive og erfaring med sig ind i Itadel. Britta kender branchen fra den ’anden side af bordet’ – senest fra en stilling som CIO i Silvan og inden da som IT Director i Solar. Filip kommer fra Atea, hvor han har været Vice President. Derudover har han været IBMer i mange år, bl.a. som Business Unit Executive.

 

Itadel kommer ud af teknikken

For de to nye medlemmer af lederteamet er én ting meget tydeligt: Itadel er født ud af teknikken, og det er det fundament, virksomheden er bygget på.

"Mit første indtryk af Itadel er en meget dedikeret virksomhed, og ’det der med it – det er noget vi kan’.  Man har rigtig meget styr på alt det, der foregår i et datacenter. Det tekniske er man super stærk til", siger Britta.

Filip supplerer med sit førstehåndsindtryk, da han mødte sine nye kolleger: "Jeg forstod lige med det samme, at her er de ufatteligt teknisk dygtige. Alt er meget teknisk velbeskrevet og veldokumenteret. I Itadel har man bidt skeer med det software-definerede datacenter – man har selv bygget alt det nye. Det er modigt. Det er der ikke mange i branchen, der har gjort endnu. Derfor er det et rigtigt godt grundlag at bygge på", slår han fast.

Kulturen bliver fundamentet for succes  

Et stærkt lederteam er på plads, og virksomheden er netop trådt ud af TDC-koncernen og er at ved at ”finde sig selv” og opbygge en ny stærk kultur. Hvad er det for en rejse Filip og Britta ser frem for sig, og hvor kommer fokus til at ligge det kommende år?

"Vi skal tænke udefra og ind – vi skal koble kundeoplevelsen og forretningsforståelsen på. Det tekniske er godt, men det er ikke nok. Vi skal kende kundens forretning, som hvis det havde været vores egen forretning. Kunden skal være unik og opleve unik service fra os", forklarer Britta og fortsætter: "Grunden til at jeg har sagt ja til det her job er, at jeg altid har brokket mig over leverandører - over at leverandører ikke kan levere. Nu har jeg så muligheden for at gøre en forskel på leverandørsiden. Jeg vil bidrage, så vores kunder får en bedre oplevelse. Målet er transparens – det skal være lettere for vores kunder at forstå vores services, og hvad vi rent faktisk leverer - og så skal vi tænke i kundens forretning, fremfor i teknik og server x, y, z."

For Filip har kulturen i Itadel en stor betydning for kundens oplevelse. Hans motto ”Teaming, vinderinstinkt og trivsel” kommer til at præge hans tilgang til medarbejderne og hverdagen i Itadel. Han forklarer nærmere: "Nu tager vi en udefra og ind approach. Altså hvordan er det kunderne oplever os? Og det gælder på alle niveauer i organisationen. Det er kundens oplevelse af os, der kommer til at diktere, hvordan vores approach skal være til kundeservice, til leverancen, til salget – ja, til alle interaktioner vi har med vores kunder. Kunderne skal mærke vores kundevendte kultur. Vores kunder vil opleve løsningsorienterede medarbejdere, der løfter opgaverne sammen – det bliver en holdindsats fra vores side. Snart vil kunderne få noget hos os, som de ikke kan få andre steder."

Én agil platform til hele forretningen

Hos Itadel kan virksomheder samle alle sine løsninger i ét ”datacenter”, der kan rumme både virtuelle og dedikerede systemer, og som kan driftes i Itadels egen private cloud, en global public cloud eller i en kombination. Målet er, at kunderne ikke behøver tage hensyn til it-platformen, når de lægger deres strategi, for platformen kan løbende tilpasses til forretningens behov.

"Det er super spændende, at det Itadel leverer ikke er et enten-eller, men et både-og. I Itadel kan vi binde  det hele sammen på tværs - i hybride løsninger. Her breder vi os over det hybride it-setup", siger Filip og fortsætter: "Itadel har i dag en god kundebase i de større virksomheder, men der er også et uudnyttet potentiale i midtersegmentet, hvor mange danske virksomheder jo ligger. De er på udkig efter en agil spiller, der kan tilbyde dem sikker og stabil drift og et 24/7 beredskab. Midtersegmentet har behov for det nye og at komme i skyen. Men det er ikke alt, der egner sig til skyen – skyen er ikke det endegyldige mål. Det vil typisk være en kombination, der giver mest mening - altså et hybridt it-setup. Og det kan vi tilbyde dem".

Digitalisering og data

At digitaliseringen er en driver for at vælge outsourcing af sin it-drift er mange enige om i dag. Britta er heller ikke i tvivl: "It-outsourcing handler jo - ud over det rent økonomiske - om at frigøre ressourcer i sin interne it-afdeling til at hjælpe virksomheden med den digitale transformation. It-afdelingerne i virksomhederne vil fremover blive meget mere fokuserede på forretningsudvikling og forretningstiltag. Så kan Itadel varetage alt det, der hedder 'commodity' - og som bare skal fungere, for at forretningen kan køre".

Det handler om at bygge virksomheden på den rigtige it-platform. Filip forklarer: "Itadel stiller platformen til rådighed, så vores kunder kan skabe intelligens ud af data. Vi sørger for en sikker, stabil og altid tilgængelig platform. It-platformen skal aldrig være en hæmsko, men derimod et hjælpemiddel til at skabe intelligens ud af data. På den måde understøtter vi kundens forretning. Vi passer på kundens data og holder hånden under det hele".Britta og Filip_2.jpgBritta Bech og Filip Boutrup Andersen 

 

Skriv en kommentar

Læs flere artikler

14-10-2016
Vi sidder med ved bordet, når fremtidens teknologi er på tegnebrættet
Microsoft, It-outsourcing
Itadel er inviteret med, når udviklerne hos Microsoft arbejder på morgendagens produkter til it-outsourcing. I ...
Læs mere