DLA Piper Denmark

Den danske afdeling af det internationale advokatfirma DLA Piper rydder op og optimerer med total outsourcing.

    - Efter flere år hvor vi selv har hostet, blev vi enige om at sende vores it ud af huset og lade andre eksperter tage hånd om vores it. Det har givet os en trimmet løsning, fortæller Brian Bremer, der er it-chef hos DLA Piper Denmark.

    Oppetiden er essentiel for 400 medarbejdere

    - Det allervigtigste for os i forhold til vores it er oppetiden. Da alle vores ca. 400 medarbejdere dagligt bruger mange timer i blandt andet i vores ERP-system, er der ikke tid eller ”råd” til, at vores systemer ikke er tilgængelige. Så det er ret kritisk, hvis vi ikke har forbindelse, fortæller Brian Bremer.

    Han har været med hele vejen, lige fra beslutningen om at outsource til de konkrete migreringer og samarbejdet med Itadel.

    - Vi har egentlig ikke mange systemer, men de få vi har, er meget vigtige for vores daglige arbejde. Samtidig er mange af mine kolleger ofte på farten og på besøg hos kunder. Derfor har vi brug for en stabil Citrix-løsning, fortsætter han.

    - Efter flere år hvor vi selv har hostet, blev vi enige om at sende vores it ud af huset og lade andre eksperter tage hånd om vores it. Det har givet os en trimmet løsning, fortæller Brian Bremer.

    Ekspertise og erfaring var løsningen

    - Vi havde møde med flere potentielle leverandører, men det var Itadel, der havde den erfaring og ekspertise, som vi søgte. De dannede sig hurtigt et retvisende overblik, og ramte den løsning, vi var på udkig efter, uddyber Brian Bremer.

    Løsningen gik live den 1. september 2012, og op til denne dato har der været gang i en migreringsperiode løbende over et par uger.

    - Op til live viste det sig, at én af vores servere ikke kunne reinstalleres og derved ikke kunne flyttes. Så det blev en live migrering fra server til server. Men det klarede Itadel fint, udtaler han.

    En konsulent kan være med til at tackle udfordringerne

    Under migreringer bliver der ofte tilknyttet en konsulent, der kan hjælpe med de udfordringer, der kan opstå under et migreringsforløb.

    Konsulenten bliver kundens Single Point of Contact, og han har den fordel, at han kender kundens løsning og teknikerne bag.

    - Henning Petersen er vores konsulent, og han har været en stor hjælp under forløbet, vurderer Brian Bremer.

    Ud over Exchange migrering assisterede Itadel også ved migrering af filer og flere SQL migreringer.

    Hvem er DLA Piper Denmark?

    Virksomheden blev stiftet under navnet LETT i 1869 og er et af landets ældste advokatfirmaer. I 2017 fusionerede LETT med den internationale koncern DLA Piper, og er blandt Danmarks største full-service advokatvirksomheder. DLA Piper Denmark rådgiver om dansk ret og EU-ret til det private erhvervsliv, den offentlige sektor, organisationer og private.

    DLA Piper beskæftiger ca. 400 medarbejdere fordelt på afdelinger i København og Århus.

    Hvilken løsning har Itadel lavet til DLA Piper Denmark?

    DLA Piper Denmark har valgt at outsource al sin it til Itadel, der har middleware ansvar for deres domain controllere, SQL server, Exchange server, Sharepoint server, Citrix servere og filserver samt deres netværk.

    Derudover har de applikations servere, hvor Itadel sørger for overvågning, patching af updates og backup.

    Book et møde

    Lad os hjælpe med at fremtidssikre og optimere din forretning. Få sikker og stabil adgang til de hybride it-platforme, der kan give din virksomhed et forspring.