FOF

Danmarks største udbyder af undervisning til voksne opdaterer it-infrastrukturen og gør klar til GDPR sammen med Itadel - og får samtidig meget mere ud af det, end de havde håbet på.

    - Partnerskab er et stort ord at bruge, men det er det, jeg oplever

    Hvert år henter flere end 250.000 danskere indsigt, viden og oplevelser på et af FOFs kurser, foredrag eller udflugter. Det kræver en solid digital infrastruktur.

    Samtidig presser EUs nye persondataforordning på med nye krav. Derfor optimerer FOF de digitale løsninger sammen med Itadel for at få mere sikker og stabil it-drift fra en betroet partner.

    Partnerskab er et meget stort ord at bruge, men det er en meget god beskrivelse af, hvordan vi oplever det. Når vi snakker med nogen hos Itadel, så er det mere en fornemmelse af, at de varetager vores interesser. Og det er bare en god måde at arbejde på.

    Hent hele casen her

     

    Altid den samme historie: Det fungerer bare

    Når målet er at levere god digital service til 250.000 danskere hvert år, med fire mennesker i it-afdelingen, bliver det afgørende at finde en partner, man kan regne med. FOF kender allerede Itadel fra drift af en Exchange-løsning og en portion virtuelle servere, som supplement til skolernes lokale servere.

    -Det var et kedeligt bekendtskab, fordi det fungerede bare. Det ville jo være fint, hvis det brød sammen bare en gang imellem, så jeg også kan vise, at jeg er de penge værd, der bliver brugt på mig, griner Henrik Andersson og fortsætter:

    -Men samlet set så vil jeg jo naturligvis helst have vores ting et sted, hvor det bare fungerer

    Priserne som Henrik Anderson og FOF mødte, da de undersøgte markedet for at finde den rigtige leverandør til at hjælpe med moderniseringen af it-platformene, var meget de samme. Derfor var det også et nemt valg at lade Itadel stå for konsolideringen af den fragmenterede struktur til én samlet løsning

    -Min erfaring med Itadel er, at fra man henvender sig om et problem, indtil det fungerer, der går altså forsvindende kort tid. Og rigtig mange af tingene er noget, de selv opdager. Så kommer der bare en rapport med, at problemet er løst, hvor vi faktisk ikke engang selv opdagede det. I forhold til min hverdag betyder det jo bare, at tingene er meget nemmere. Kedeligere, men nemmere, siger Henrik Andersson.

    Det er afgørende at få det rigtige

    FOF har ingen eksperter i Citrix. Heller ikke i databaser. Fire mennesker driver it-løsningerne og dækker hele spektret. Derfor har det været afgørende at blive udfordret, da den nye løsning skulle bygges.

    -Det eneste jeg ved om Citrix er, at jeg kan stave til det. Men jeg har nogle tanker og nogle krav til løsningen, der er vigtige. Jeg har sagt hele vejen igennem, at det ikke er mig, der er eksperten, jeg skal udfordres, og det er jeg blevet. Det er jo en kvalitet ud over alle grænser. Fordi, så er man sikker på, at det man får leveret, det er det rigtige, og ikke bare det, man beder om, forklarer Henrik Andersson og uddyber:

    -Jeg har ikke brug for at få ret. Jeg har brug for at få det rigtige.

    Partnerskab er et stort ord at bruge, men...

    Hele infrastrukturen bliver afleveret til Itadel, og det er et følsomt område for FOF. Der var overvejelser om at bygge løsningen i Microsofts Azure-cloud. Men FOF valgte at blive hos en leverandør, de kender og har gode erfaringer med.

    -Hvis man som en mindre virksomhed lægger sin basale infrastruktur hos Microsoft, vil man let kunne komme i en situation, hvor det er nødvendigt at entrere med flere leverandører, både når løsningen skal designes, opsættes og være i drift. Min erfaring med Itadel indtil videre er, at når man ringer eller skriver til dem, så bliver problemerne faktisk fikset. Det er nemt at gå til, man skal ikke bruge så meget tid på det, og man behøver ikke komme med tekniske beskrivelser eller forklaringer på, hvad det er, der er galt, siger Henrik Andersson.

     

    Hent hele casen her